Paras Paikka Oulussa -postikorttikilpailu!

Mikä paikka Oulussa on erityinen ja kannattaa näyttää vierailijalle? Mitä siellä voi tehdä? Etsitään mielipaikkoja, yllättäviä ja tunnistettavia paikkoja Oulu -aiheisiin postikortteihin. Millaisella Oulu-postikortilla haluaisit ilahduttaa ystävää? Toteuta paras paikka Oulussa ja osallistu postikorttikilpailuun! Kilpailu järjestetään Pohjois-Suomen Arkkitehdit SAFAn 50-vuotisjuhlavuoden kunniaksi. Kilpailu jatkuu 13.9.2015 saakka!

KILPAILUSARJAT
Sarja 1: Alle kouluikäiset ( alle 6-vuotiaat)
Sarja 2: Alakouluikäiset (7 – 12-vuotiaat)
Sarja 3: Nuoret (13 – 17-vuotiaat)
Sarja 4: Aikuiset (yli 18-vuotiaat)

KILPAILUOHJEET
Toteuta kuva omasta suosikkipaikastasi Oulussa haluamallasi tekniikalla. Kilpailutyön maksimikoko on A4. Tekniikka voi olla esimerkiksi piirustus, maalaus, tussityö tai vaikkapa digitaalisesti piirretty tai käsitelty valokuva. Tekniikka sekä toteutettava aihe ovat vapaasti tekijän itsensä valittavissa. Työ ei voi kuitenkaan olla pelkkä valokuva. Liitä kuvan mukaan paikan nimi ja lyhyt kuvaus tai vaikkapa runo, miksi valitsit juuri tämä paikan. Yllätä raati kekseliäällä ja taitavalla toteutuksella!

ARVIOINTIKRITEERIT
Yllättävyys, oululaisuus, tilallisuus, graafisuus ja paikan tarina.

VOITTAJATYÖT POSTIKORTEIKSI
Voittajien julkaisutilaisuus järjestetään 5.11.2015 Pohjois-Suomen SAFAn 50-vuotisjuhlagaalassa. Jokaisen neljän kilpailusarjan parhaat työt painetaan postikorteiksi ja julkaistaan verkkosivuilla.

AIKATAULU
Kilpailun julkaisu 22.4.2015
Kilpailuaika on 22.4.2015-13.9.2015
Kysymyksiin vastataan kootusti Pohjois-Suomen SAFAn verkkosivuille elokuussa viikolla 34
Kilpailutöiden vastaanotto 1.9.-13.9.2015 (sähköpostin lähetyspäivä)
Voittaja julkistetaan 5.11.2015

KILPAILUUN LIITTYVIEN KYSYMYSTEN JÄTTÄMINEN
Kilpailuun liittyviä kysymyksiä voi lähettää sähköpostilla osoitteeseen paraspaikkaoulussa@gmail.com. Sähköpostiin otsikko: KYSYMYS.
Kysymyksiin vastataan kootusti verkkosivuille toukokuussa viikon 20 lopussa ja elokuussa viikon 34 lopussa.

KILPAILUTÖIDEN LÄHETTÄMINEN
A4- kokoinen työ liitetiedostoineen lähetetään sähköisesti osoitteeseen paraspaikkaoulussa@gmail.com.
Sähköpostinviestin otsikko: Paras paikka Oulussa: ”työn nimi”. Sähköpostin maksimikoko on 8Mt.

Sähköpostiin liitetään:
1. Kilpailutyö pdf-tiedostona. Tiedoston nimenä Sarja (S1, S2, S3 ja S4) sekä ”työn nimi”. Esimerkiksi: S1_paraspaikka.pdf, eli työ osallistuu sarjaan 1, alle kouluikäiset, nimellä paras paikka.
2. Tekstitiedosto tai pdf-tiedosto, jossa työn nimi ja kertomus työn sisällöstä, sekä mihin sarjaan osallistuu. Tiedoston nimenä Sarja (S1, S2, S3 ja S4), ”työn nimi” sekä ”teksti”. Esimerkiksi: S1_paraspaikka_teksti.pdf.
3. Tekijän tiedot pdf-tiedostona, jossa tekijän nimi, syntymävuosi ja yhteystiedot (puhelinnumero, sähköpostiosoite). Tiedoston nimenä Sarja (S1, S2, S3 ja S4), ”työn nimi” sekä ”tiedot”. Esimerkiksi: S1_paraspaikka_tiedot.pdf.

Töiden alkuperäisversiot tulee säilyttää, sillä voittajatyöt toimitetaan myöhemmin järjestäjille.

OIKEUDET
Kilpailun järjestäjällä on kaikki oikeudet kilpailutöiden muokkaamiseen ja julkaisemiseen, alkuperäisen kilpailuehdotuksen tekijä mainitaan julkaisemisen yhteydessä. Kilpailutöitä ei palauteta.

RAATI
Kilpailutöitä arvioivan raadin muodostavat:
Pohjois-Suomen SAFA: Laura Sorri, arkkitehti ja Juuso Pajukko, arkkitehtiylioppilas
Oulun kaupunki: Katri Tenez, kulttuurituottaja ja Niina Penttilä, AD Konserniviestintä ja kaupunkimarkkinointi
Kaleva: Kyösti Karvonen, vastaava päätoimittaja
Monisto Oy: Hanna-Riikka Kurvinen-Rättyä, toimitusjohtaja